در این پروژه پاورپوینت اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش در 134 اسلاید کاربردی و کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر طبق موارد زیر اریه شده است:
1- فصل اول : بررسی مفاهیم
2- اصول : principles
3- مبانی:Foundation
4- گفتار«وست» و «بوچر» نویسندگان کتاب مشهور مبانی تربیت بدنی و ورزش:
5- تربیت: Education
6- تربیت بدنی: physicalEducation
7- یک تعریف کامل تر تربیت بدنی:
8- تعریف ورزش: Sport
9- تعريف ورزش از نظركواكلي
10- تفاوت ورزش و تربیت بدنی
11- ورزش دارای سه ویژگی است:
12- موضوع اصول و مباني تربيت بدني و ورزش چيست؟
13- تعدادي از اين علوم عبارتند از:
14- فيزيولوژي ورزشی Sport Physiology .
15- طب ورزشيSport Medicine
16- بیومكانيك ورزشيBiomechanic .
17- حركت شناسيKinesiology .
18- فلسفه تربيت بدنی Philosophy of Physical Education
19- روانشناسي ورزشي Sport Psychology
20- يادگيري حركتي Motor Learning
21- رشد و تكامل حركتي Motor Development
22- تربيت بدني تطبيقي adapted Physical Education
23- جامعه شناسي ورزشي Sport Sociology
24- مديريت ورزشي Sport Management
25- حركات اصلاحي Corrective Exercises
26- تعریف فعالیت بدنی: physical activity
27- تعریف بازی: play
28- شروع بازی
29- تعاریف بازی
30- تعریف بازی از دیدگاه «ویلیام استرن» :
31- «آرنولدگزل» در کتاب کودک از 5 تا 10 سالگی می نویسد:
32- بازي داراي شرايط زير است :
33- متخصصین تربیت بدنی و علوم ورزشی غالباً با این تعریف کلی موافق اند که :
34- «راجرکای لوا» بازی ها را به چهار گروه اصلی تقسیم می کند:
35- از نظر تربیتی انواع بازیها حاوی نکاتی است به شرح زیر:
36- تفاوت بین پلی و گیم:
37- مهم ترین ویژگی های گیم ها:
38- فلوچارت بازی و گیم
39- از نظر پیاژه سازگاری کودک بامحیط مبتنی بر دو فرایند است که عبارتند از:
40- پیاژه رشد کودک را به چهار مرحله تقسیم می کند که عبارتند از:
41- پیاژه بازی ها را به سه گروه طبقه بندی می نماید که عبارتند از:
42- انواع بازی ها:
43- تفریحات سالم:
44- نگاهی به جایگاه تربیت بدنی در تاریخ تعلیم و تربیت:
45- تربیت بدنی در ایران باستان :
46- تربیت بدنی در یونان باستان:
47- نظرات افلاطون درباره تربيت بدني:
48- نظرات افلاطون درباره تربيت بدني:
49- تربیت بدنی در قرون وسطی:
50- نو زایش در تربیت بدنی و ورزش:
51- نظر چند تن از علمای پس از رنسانس راجع به تربیت بدنی
52- جان لاک (1704 – 1632) از دیدگاه وی تربیت دارای سه بخش عمده است:
53- ژان ژاک روسو (1778 – 1712) «روسو» بزرگترین وظیفه تربیت را:
54- امانوئل کانت (1804-1724) تربیت از دیدگاه کانت دارای چهار هدف است:
55- پستالزی (1827-1746) از نظر پستالزی تربیت کامل باید به سه وجه اصلی انسان یعنی :
56- بازدو (1790-1723) «بازدو» نیز یکی دیگر از بنیان گزاران روش نوین تعلیم و تربیت در دنیا است بازدو معتقد بود که :
57- فروبل (1825-1782) « فروبل» می گوید:
58- مبانی فلسفی تربیت بدنی و ورزش
59- متافیزیک یا مابعدالطبیه:
60- ارزش شناسی:
61- زیبایی شناسی:
62- معرفت شناسی:
63- منطق:
64- اخلاق:
65- ایده آلیسم:
66- تعلیم و تربیت در ایده آلیسم دارای دو قسمت است:
67- رئالیسم:
68- ارسطو از پایه گذاران این مکتب است و معنای آن عبارت است از :
69- پراگماتیسم(عمل گرایی):
70- اگزیستانسیالیسم:
71- ناتورالیسم:
72- ماتریالیسم:
73- اومانیسم:
74- تحلیل فلسفی و آموزش وپرورش:
75- ورزش وتربیت بدنی از دیدگاه اسلام:
76- فصل چهارم: بازی و تعلیم و تربیت
77- نظریه های بازی:
78- نظریه دفع انرژی اضافی:
79- نظریه تفریحات سالم:
80- نظریه تمدد اعصاب:
81- نظریه میراث نسل های گذشته:
82- نظریه غریزی:
83- نظریه قراردادهای اجتماعی:
84- نظریه خود بیانی و اظهار تمایلات:
85- نظریه تحقق آرزوها;
86- نظریه برتری طلبی و سلطه جویی:
87- نظریه تصفیه:
88- نظریه پیش تمرین(یا تمرین مقدماتی):
89- نظریه رشد و تکامل ارگانیسم:
90- نظریه جبران:
91- نظریه های مدرن:
92- فصل پنچم: تعلیم وتربیت حرکتی
93- تعلیم و تربیت حرکتی
94- روانشناسی ،حرکت و تعلیم وتربیتک
95- ماهیت تعلیم و تربیت حرکتی:
96- اهداف تعلیم و تربیت حرکتی:
97- اهداف روانی حرکتی:
98- اهداف شناختی:
99- اهداف عاطفی:
100- مفاهیم حرکت(توانایی های ادراکی- حرکتی):
101- ویژگی های تعلیم و تربیت حرکتی:
102- فصل ششم : اهداف در تربیت بدنی
مبلغ واقعی 40,000 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 36,000 تومان
برچسب های مهم